هوشمندسازی منازل

زمانی که نامی از هوشمند سازی برده می شود احساس گنگی پیدا می کنیم که هوشمند سازی به چه معنی است؟

منظور از خانه هوشمند چیست؟

اما همه ما به نوعی از یک وسیله هوشمند در زندگی استفاده کرده ایم و فعالیت های روزمره مانند درب های اتوماتیک پارکینگ ها، ساعت های زنگ دار، تایمر اجاق گاز و … همه اینها نمونه ای از وسایل هوشمند هستند که در زندگی با آنها در ارتباط هستیم و از آنها استفاده میکنیم. دنیایی که ما امروزه در آن زندگی میکنیم دنیای مدرن است و زندگی در دنیای امروز بسیار متفاوت است. پس طبیعی و منطقی است که راه حل های ما هم در این دنیای مدرن مانند خانه هوشمند متفاوت باشد. صحبت کردن از خانه هوشمند چیزی فراتر از وسایلی مانند درب اتوماتیک پارکینگ ها و تایمر اجاق گاز و … می باشد. یک خانه هوشمند به خانه ای گفته می شود که همه اجزا و لوازم ‌برقی آن به وسیله یک سیستم مرکزی هماهنگ و یکپارچه شده و با هم کار می کنند. در خانه هوشمند شما بدون دغدقه و راحتی از هر کجایی که هستید می توانید همه چیز خانه را به راحتی کنترل کنید و بر وسایل خانه نظارت کنید و ایمنی و امنیت را برای زندگی خود بیشتر کنیم و مصرف زمان و انرژی را بهینه سازی کنیم.

هوشمند سازی منازل

قسمت های تحت کنترل سیستم هوشمند مدیریت ساختمان معمولا شامل تاسیسات مکانیکی و سیستم تهویه مطبوع و تجهیزات روشنایی بوده که شامل سیستم های ایمنی ، آتش نشانی، تنظیم دسترسی و … می باشد و سیستم مدیریت هوشمند در یک ساختمان باعث می شود تا کارهایی که ساکنان یک ساختمان از روی عادت انجام می دهند توسط سیستم هوشمند انجام شود که علاوه بر صرفه جویی در زمان باعث کاهش هزینه نیروی انسانی شده و خطا پذیری را کاهش می دهد و این سیستم می تواند تمام شرایط آسایش و امنیت را در اختیار ساکنان قرار دهد. به ساکنین این اجازه را می دهد که از منابع موجود به صورت موثرتر استفاده کرده و امنیت و آسایش آنها را افزایش می دهد و همچنین سیستم های مدیریت ساختمان به دلیل اجرای ساختار مناسب و کنترل پذیری بالایی که برخوردار است کنترل اجزای آن از سرتاسر دنیا امکان پذیر است. زمانی که یک ساختمان هوشمند سازی می شود کنترل تمام تجهیزات ساختمان از تجهیزات موتور خانه گرفته تا سیستم های الکتریکی و مکانیکی ، همگی هوشمند سازی می شود . زمانی که تمام سیستم ها و تجهیزات بکار رفته در ساختمان تحت کنترل قرار بگیرد آن ساختمان هوشمند سازی شده است .

خانه هوشمند کارها را برایتان بسیار ساده تر می کند و انسان میتواند با توجه به نیازش تجربه جدیدی از آسایش و راحتی را تجربه کند . در خانه هوشمند تمامی وسایل هوشمند موجود در آن از طریق اینترنت یا تلفن و پیامک با یکدیگر در ارتباط و تحت کنترل ساکنین، حتی از راه دور هستند. سیستم هوشمند یا مدیریت هوشمند ساختمان به سیستمی گفته می شود که این سیستم در یک ساختمان نصب شده و از طریق کنترل، قسمتهای مختلف ساختمان برای کاربران فراهم می باشد.

هنگامی که یک ساختمان دارای سیستم هوشمند باشد سیستم هوشمند کنترلی جای سیستم دستی را می گیرد و هم در زمان و هم مصرف انرژی صرفه جویی بوجود می آید و انرژی هدر نمیرود و تمام این برنامه ها توسط خانه هوشمند و یا اینکه هوشمند سازی ساختمان اجرا می شود و در ساختمانهایی که فرآیند هوشمند سازی فعال است صاحبخانه به راحتی و با فشردن یک دکمه بسیاری از کارها را انجام می دهد و این تکنولوژی مدرن نیز برای افراد مختلف امکان پذیر است و در زندگی های پر مشغله و مدرن امروزی راه حل مناسبی برای ایجاد راحتی بیشتر و سرعت بخشیدن به امور روزانه است و باعث می شود زمانی که ساختمان خالی از سکنه است انرژی تلف نشود مثلا زمانی که کسی در محیط حضور نداشته باشد سیستم روشنایی و سرمایشی و گرمایشی از کار می افتد و با باز شدن پرده ها به طور هوشمند نور محیط تامین شده و نیاز به استفاده از سیستم روشنایی نیست .

در ساختمان های بزرگ به علت مصرف انرژی بیشتر ، مدیریت انرژی بیشتری نیاز است که با استفاده از مدیریت سیستم انرژی در منازل صرفه جویی زیادی در مصرف انرژی می شود . سیستم مدیریت انرژی در منازل به علت قابلیت کنترل از راه دور برای ساکنان راحتی را بوجود می آورد . زمانی که در یک ساختمان مدیریت انرژی وجود داشته باشد کاهش مصرف انرژی در آن ساختمان وجود دارد مثلا امروزه در بسیاری از خانه ها شاهد روشنایی متفاوتی هستیم و این روشنایی ها از بیشترین مصرف انرژی برخوردار هستند و با ایجاد مدیریت انرژی در ساختمان در سیستم ها و لوازم روشنایی بوجود می آید. چقدر خوب است که از طریق فرهنگ سازی یک جامعه ، روش صرفه جویی بوجود بیاید زیرا معمول ترین روش صرفه جویی از طریق فرهنگ سازی میسر است . سیستم مدیریت انرژی در یک ساختمان بهترین ایده برای حفظ انرژی می باشد . بهینه سازی مصرف انرژی به مجموعه روش ها و اقداماتی گفته می شود که در مصرف انرژی مدیریت می شود . مصرف کننده های انرژی که شامل مصرف انرژی گرمایشی و برق می شود مهمترین مصرف انرژی در ساختمان را شامل می شود که توجه به مدیریت و بهینه سازی هوشمند انرژی منازل به شکل اصولی در این بخش بسیار مهم است . زمانی که در فصل سرما حرارت ساختمان از دیواره های ساختمان خارج شده و در فصل گرما حرارت از بیرون به داخل منازل نفوذ پیدا می کند، مصرف انرژی و بهینه سازی از اهمیت بالایی برخوردار است و نور خورشید توسط پنجره ها جذب و از طریق دیوار ها ، کف ، سقف و پنجره ها انرژی هدر می رود که می توانیم با به کار گیری درزگیرهای بادوام از نفوذ و خروج هوای گرم جلوگیری کنیم و با نصب پنجره های دو جداره ضمن اینکه عایق خوبی است باعث می شود تا هوا از بیرون به داخل ساختمان نفوذ پیدا نکند و به حداقل خود برسد و بهینه سازی انرژی در منازل بدرستی انجام شود.

فرم درخواست مشاوره

درخواست خود را از طریق فرم ذیل برای ما ارسال نمایید...
دفتر کار هوشمند
گالری پروژه های انجام شده

نشانی شرکت:

تهران – خیابان شریعتی – خیابان سجادی – کوچه محتشمی – پلاک 31 واحد 3

نشانی کارخانه:

اصفهان – خیابان ولیعصر – خیابان همت – کوچه خسروآبادی – پلاک 34