اتاق سرور هوشمند

اتاق سرور هوشمند ، اتاقی می باشد که در آن سرورها، روتر ها و سایر تجهیزات مرتبط نگهداری می‌شود. سرور خوب تجهیزات رایانه‌ای باید بتوانند به صورت یکپارچه در یک مکان کار کنند. تمامی اطلاعات موجود در یک شرکت در سرورهای آن می باشد. اتاق سرور از نظر فنی به هر اندازه می‌تواند باشد. زمانی که اتاق سرور از اندازه خاصی بزرگ تر شود می‌تواند به یک مرکز داده تبدیل شود.

مدیریت هوشمند اتاق سرور

محیط اتاق سرور باید دارای تجهیزات تهویه هوا باشد. به همین دلیل هوشمند سازی اتاق سرور اهمیت زیادی دارد. زمانی که دمای اتاق سرور کنترل و شرایط محیطی سرور پایدار باشد توجه به عواملی نظیر نویز های الکتریکی و الکترو مغناطیسی، افزایش دما، افزایش و کاهش رطوبت، افزایش گرد و غبار و … مقاوم بوده و در این حالت سرور دارای سیستم مانیتورینگ است و دچار مشکل نمی شود و از کار نمی افتد.

اتاق سرور از بخش‌های مختلف از جمله بخش سخت‌افزار، رک ها، سیستم کابل کشی ، برق اتاق سرور، ups اتاق سرور و امنیت اتاق سرور، حفاظت در مقابل آتش و … را تشکیل می شود.

زمانی که اتاق سرور یا مرکز داده به صورت هوشمند باشد، باعث کاهش هزینه های نگهداری ، اطمینان از عملکرد صحیح و بدون درنگ تجهیزات و … می شود و این امکان را به شما می دهد که به محض افزایش دما یا رطوبت یا ایجاد حریق بتوانید به صورت هوشمند هشدارهای لازم را دریافت کنید و بتوانید سریعترین عکس العمل را نشان دهید.

اتاق سرور هوشمند

قطع شدن برق شهر یا بدترین حالت قطع شدن برق یو پی اس ها، سرورها یا قطع می‌شوند و یا به صورت موقت از کار میافتند.

وجود این سیستم باعث می شود زمان قطع و وصل بودن برق به مسئولین اتاق سرور گزارش داده شود و از دان شدن سرور جلوگیری می‌شود. زمانی که سرور، هوشمند باشد و افزایش دما وجود داشته باشد چراغ های خطر شروع به هشدار دادن می‌کنند و مدیر سرور روم به راحتی و در هر کجا که باشد توسط موبایل می‌تواند شرایط را کنترل کند. در صورت قطع برق ، اتاق سرور به کاربران به صورت پیامک اطلاع رسانی می شود.

یکی دیگر از دغدغه ها و نگرانی های مدیران ، محیط اتاق سرور و مراکز داده می باشد که با هوشمند سازی اتاق سرور این چالش از بین می‌رود و هزینه نگهداری و زمان از کار افتادن تجهیزات و سرور ها توسط عوامل محیطی کاهش پیدا می کند. سیستم کنترل هوشمند اتاق سرور ارائه راه حل های گوناگون و قرار گرفتن بر روی کامپیوتر ، امنیت و کنترل اتاق سرور را فراهم نموده است.

شما میتوانید برای مشاوره و برآورد هزینه هوشمند سازی اتاق سرور با شرکت دانش بنیان ارگ تماس حاصل فرمایید.

فرم درخواست مشاوره

درخواست خود را از طریق فرم ذیل برای ما ارسال نمایید...
گالری پروژه های انجام شده

نشانی شرکت:

تهران – خیابان شریعتی – خیابان سجادی – کوچه محتشمی – پلاک 31 واحد 3

نشانی کارخانه:

اصفهان – خیابان ولیعصر – خیابان همت – کوچه خسروآبادی – پلاک 34