اگر سری به آگهی های فروش واحدهای مسکونی زده باشید، در برخی از آگهی ها به برق هوشمند ساختمان اشاره شده است. این تکنولوژی جدید که توانسته است به خوبی جای خود را در جوامع بشری باز کند، قابلیت های جذابی را برای ما به ارمغان می آورد. اگر ساختمان شما به سیستم هوشمند مجهز شده باشد، موبایل شما کاربرد ویژه ای پیدا می کند. در این سیستم ها اغلب کنترل ها به کمک اپلیکیشن کاربردی خانه هوشمند انجام می شود. جهت تغییر وضعیت لامپ ها کافی است یکبار صفحه موبایل خود را لمس کنید.

قابلیت های برق هوشمند ساختمان

اکنون سوال اینجاست که این سیستم چه قابلیت هایی دارد. شرکت های مختلف امکانات متفاوتی را ارائه می دهند. با این وجود برخی از امکانات بین همه سیستم ها مشترک است. در ادامه به معرفی امکانات اصلی سیستم برق هوشمند ساختمان می پردازیم.

برق هوشمند ساختمانکنترل سیستم روشنایی

سیستم های روشنایی از اهمیت بالایی در زندگی امروز بشر دارند. برای درک اهمیت این موضوع کافی است آخرین شبی که برق قطع شده است را به خاطر بیاورید. علاوه براین امروزه از نورپردازی به عنوان یک عنصر مهم در طراحی دکوراسیون داخلی استفاده می شود. تمام سیستم های برق هوشمند ساختمان راهکارهایی برای کنترل روشنایی دارند. برخی از تولیدکنندگان از رله هوشمند برای کنترل روشنایی استفاده می کنند. راهکار دیگری که برای کنترل سیستم روشنایی وجود دارد، کلید لمسی هوشمند است.

کنترل وسایل برقی با برق هوشمند ساختمان

هر وسیله ای که با برق کار می کند، می تواند به کمک سیستم هوشمند کنترل شود. سطح کنترل پذیری وسایل مختلف با هم متفاوت است. ساده ترین شکل کنترل وسایل برقی، روشن و خاموش کردن وسایل به کمک موبایل است. لوازم برقی آشپزخانه مانند چای ساز، قهوه ساز، مایکروفر و … کاندیداهای اصلی کنترل به کمک موبایل هستند. قبل از رسیدن به خانه با موبایل چای و قهوه درست کنید یا غذای خود را گرم کنید.

کنترل سیستم سرمایش و گرمایش

با استفاده از برق هوشمند ساختمان، دمای خانه را با موبایل کنترل کنید. برای کنترل هوشمند سیستم سرمایش و گرمایش دو راهکار وجود دارد. راهکار اول استفاده از رله های هوشمند است. در این صورت شما قادر خواهید بود وسایل سرمایش و گرمایش را روشن و خاموش کنید. این روش برای پکیج و کولر مناسب است.

چنانچه در خانه، اداره یا محل کار خود از فن کوئل، چیلر یا داکت اسپیلت استفاده می کنید، ترموستات هوشمند بهترین راهکار است. ترموستات ها امکان تنظیم دما را به کاربر می دهند. کاربر قادر است به کمک اپلیکیشن دمای مورد نظر خود را تعیین کند. سپس سیستم هوشمند با در اختیار گرفتن کنترل تجهیزات دما را به میزان مورد نظر کاربر می رساند.
درب بازکن و احضار آسانسور هوشمند

یکی دیگر از قابلیت های برق هوشمند ساختمان احضار آسانسور و درب بازکن است. در این سیستم ها کاربر قادر استبه کمک اپلیکیشن موبایل آسانسور را فراخوانی کند. علاوه براین می تواند درب بازکن را بر روی موبایل خود کنترل کند. درب پارکینگ، درب نفر رو یا درب آپارتمان. همه را می توانید به کمک موبایل کنترل کنید. نکته قابل توجه در احضار آسانسور، لزوم هماهنگی با شرکت مجری آسانسور برای دسترسی به سیستم است.

سایر امکانات برق هوشمند ساختمان

علاوه بر امکانات اصلی یاد شده در بالا امکانات دیگری نیز در خانه هوشمند قابل ارائه است. اگرچه ممکن است همه شرکت ها قادر به ارائه همه امکاناتی که در ادامه اشاره می کنیم نباشند.

+ سیستم نظارت تصویری هوشمند
+ سیستم صوت مرکزی هوشمند
+ سیستم اعلام حریق و نشت گاز هوشمند
+ آیفون تصویری هوشمند
+ کنترل رنگ نورمخفی هوشمند
+ کنترل شیر اصلی آب و گاز هوشمند
+ آبیاری باغ و باغچه هوشمند
و …

چنانچه قصد استفاده از سیستم برق هوشمند ساختمان دارید بهتر است با یک کارشناس در اینباره مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

امتیاز این مقاله
5/5

فهرست مطالب این مقاله

نشانی شرکت:

تهران – خیابان شریعتی – خیابان سجادی – کوچه محتشمی – پلاک 31 واحد 3

نشانی کارخانه:

اصفهان – خیابان ولیعصر – خیابان همت – کوچه خسروآبادی – پلاک 34